OFERTA PRACY - Ogłoszenie o naborze kandydatów do świadczenia usług opieki wytchnieniowej

Ogłoszenie o naborze kandydatów do świadczenia usług opieki wytchnieniowej w ramach Programu Ministra Rodziny i Polityki Społecznej „Opieka Wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego– edycja 2024

 

Kryteria doboru kandydatów do świadczenia usług opieki wytchnieniowej

I. Wymagania niezbędne:

  1. osoby posiadające dokument potwierdzający uzyskanie kwalifikacji w następujących kierunkach: asystent osoby niepełnosprawnej, pielęgniarka, siostra PCK, opiekun osoby starszej, opiekun medyczny, pedagog, psycholog, terapeuta zajęciowy, fizjoterapeuta lub
  2. osoby posiadające co najmniej 6 - miesięczne, udokumentowane doświadczenie w udzielaniu bezpośredniej pomocy osobom z niepełnosprawnościami np. doświadczenie zawodowe, doświadczenie w udzielaniu wsparcia osobom z niepełnosprawnościami w formie wolontariatu,
  3. zaświadczenie o niekaralności;
  4. pisemna informacja o niefigurowaniu w Rejestrze Sprawców Przestępstw na Tle Seksualnym
  5. nieposzlakowaną opinie,
  6. pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
  7. stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na określonym stanowisku,

 

II. Pożądane cechy i kompetencje asystenta osoby niepełnosprawnej:

  1. umiejętność skutecznego komunikowania się z osobą niepełnosprawną;
  2. samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
  3. empatia;
  4. umiejętność organizacji pracy z osobą niepełnosprawną;
  5. odporność na sytuacje stresowe;

III. Zakres zadań wykonywanych na ww. stanowisku:

Do zadań opiekuna sprawującego opiekę wytchnieniową należeć będzie:

  • odciążenie członków rodzin lub opiekunów osób z niepełnosprawnością poprzez wsparcie ich w codziennych obowiązkach lub zapewnienie czasowego zastępstwa.,
  • okresowe zabezpieczenie potrzeb osoby z niepełnosprawnością w sytuacji, gdy opiekunowie z różnych powodów nie będą mogli wykonywać swoich obowiązków.

Zakres czynności:

  1. udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych tj. m. in.: pomoc w ubieraniu; pomoc w spożyciu posiłku lub karmienie o ile wymaga tego stan zdrowia, pomoc w ubieraniu, zmiana odzieży, bielizny osobistej, umożliwienie spędzania czasu na wózku;
  2. wykonywanie podstawowych niezbędnych czynności pielęgnacyjnych i higienicznych tj. m. in.:
  3. zmiana pielucho-majtek, podkładów, o ile wymaga tego stan zdrowia, pomoc w dotarciu do toalety, higiena po załatwieniu potrzeb fizjologicznych;
  4. organizowanie czasu wolnego tj. m.in.: spacery, wspólne zabawy, czytanie książek, gry planszowe, zajęcia edukacyjne, zajęcia terapeutyczne

 

IV. Wymagane dokumenty:

  1. życiorys (CV),
  2. list motywacyjny,
  3. kopie dokumentów poświadczających wykształcenie (dyplom ukończenia szkoły), staż,
  4. druk kwestionariusza osobowego,
  5. oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych zawartych w ofercie pracy dla potrzeb procesu rekrutacji,
  6. inne dokumenty świadczące o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach,
  7.  

V. Forma zatrudnienia:

1. umowa zlecenie

Pytania kierować można do Ośrodka Pomocy Społecznej w Starym Kurowie osobiście lub pod nr telefonu: 95 781 95 78

Dokumenty należy składać osobiście w siedzibie OPS w Starym Kurowie, w kopercie z dopiskiem: „dotyczy oferty pracy: kandydat do świadczenia usług w ramach programu ,,Opieka Wytchnieniowa” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego- edycja 2024” lub listownie na adres: Ośrodek Pomocy Społecznej, ul. Kościuszki 77/4, 66-540 Stare Kurowo w terminie do dnia 28 lutego 2024 r. do godziny 12.00. lub pocztą elektroniczną na adres email: ops@opsstarekurowo.pl.

VI. Klauzula informacyjna:

VII. Klauzula informacyjna:

KLAUZULA INFORMACYJNA

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych, zwane dalej „RODO”) (Dz. U. UE. L. 119.1 z 04.05.2016) informuję, iż:

1) Administratorem danych osobowych jest Ośrodek Pomocy Społecznej w Starym Kurowie. Z administratorem można się skontaktować poprzez adres email: ops@opsstarekurowo.pl lub pisemnie na adres siedziby administratora;

2) Administrator wyznaczył inspektora ochrony danych, z którym może się Pani/Pan skontaktować poprzez email iod@starekurowo.pl. Z inspektorem ochrony danych można się kontaktować we wszystkich sprawach dotyczących przetwarzania danych osobowych oraz korzystania z praw związanych z przetwarzaniem danych;

3) zgodnie z treścią art. 6 ust. 1 lit. c RODO Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu realizacji procesu wyboru wykonawcy na podstawie prowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, a następnie realizacji postanowień umownych związanych z wykonywanym zamówieniem;

4) w związku z przetwarzaniem Pani/Pana danych w celach wskazanych powyżej, dane osobowe mogą być udostępniane innym odbiorcom lub kategoriom odbiorców danych osobowych, na podstawie przepisów prawa oraz zawartych umów powierzenia przetwarzania danych, jeżeli wymagane byłoby to w celu realizacji postanowień umownych,

5) w odniesieniu do Pani/Pana danych osobowych decyzje nie będą podejmowane w sposób zautomatyzowany, stosowanie do art. 22 RODO;

6) Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane, zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy – Prawo zamówień publicznych przez okres 4 lat od dnia zakończenia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli czas trwania umowy przekracza 4 lata, okres przechowywania obejmuje cały czas trwania umowy;

7) posiada Pani/Pan prawo do:

a) żądania od administratora dostępu do treści swoich danych osobowych, prawo do ich sprostowania oraz ograniczenia przetwarzania (z zastrzeżeniem przypadku, o którym mowa w art. 18 ust. 2 RODO, kiedy to nieograniczone przetwarzanie danych przez Administratora odnosi się do ich przechowywania w celu zapewnienia korzystania ze środków ochrony prawnej lub w celu ochrony praw innej osoby fizycznej lub prawnej, lub z uwagi na ważne względy interesu publicznego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego),

b) wniesienia skargi do organu nadzorczego,

8) nie przysługuje Panu/Pani prawo do:

a) usunięcia lub przenoszenia danych osobowych,

b) wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych;

9) podanie danych osobowych jest konieczne w celu realizacji postępowania o udzielenie zamówienia publicznego oraz realizacji postanowień umownych. Niepodanie danych będzie skutkowało brakiem możliwości rozpatrzenia oferty złożonej w pstępowaniu oraz zawarcia umowy.